5/5/10
Sí a la transformació de la Diagonal
També quan es va obrir Barcelona al mar hi va haver qui ho va criticar, uns perque es tiraven a terra els xiringuitos de la Barceloneta, altres perque es treien les fàbriques a les que tants treballadors s'havien guanyat la vida durant anys. Uns i altres tenien certa raó, però no tota. Ni eren tan meravellosos els xiringuitos de la Barceloneta (molts d'ells avui dia no haurien passat els controls de sanitat), ni era bo mantenir les fàbriques a la ciutat embrutant les platges i fent que els barcelonins haguessim de fer cues a les carreteres per poder anar a la platja.
En qui primer vaig pensar quan es va produir el miracle de que Barcelona recuperés les seves platges va ser en aquelles àvies que ja no havien d'esperar a que ningú les portés a la platja, podien agafar l'autobús i anar-hi sempre que vulguessin. Només per aixó, ja era una autèntica conquesta social. Ara tenim la controvèrsia sobre la transformació de la Diagonal i a mi el primer que em passa pel cap és el gran canvi que aixó suposaria per a les persones amb problemes de mobilitat. Poder moure's per espais amplis i viatjar amb tramvia, que resulta molt més accesible que l'autobus o el metro per qui s'ha de moure amb cadira de rodes o amb crosses, només per aixó ja paga la pena fer aquesta transformació.
Però sempre hi ha qui fa politica amb tot, per tot i per sobre de tot. Si la idea de transformar la Diagonal l'hagués plantejat algún dels partits polítics que ara estan en contra, els hi semblaria una idea fantàstica. Qui s'atreviria ara a dir que el plà Cerdà va ser una aberració per Barcelona? Doncs ara ningú, però en el seu temps, els conservadors hi eren en contra, com ara ho son en contra de la renovació de la Diagonal.
Està molt bé que hi hagi transparència i democracia arreu. Res en contra, tot el contrari. Ara bé, insistir en que a la consulta s'hagi d'incloure una opció C que vol dir no fer res de res, és o no és immobilisme? Perque qui digui que a la Diagonal no cal fer cap mena de reforma, o és insensible al progrés i a les necessitats de les persones, o fa demagògia.
Jo prefereixo la opció del bulevard perque penso que així el vianant pot passejar amb tota tranquilitat i els comerciants es poden beneficiar de l'afluència massiva dels vianants. No entenc de cap de les maneres que alguns argumentin que els comerciants de la Diagonal estan en contra de la transformació, doncs anar a comprar avui dia a la Diagonal només ho fas quan vas expressament a un lloc determinat, mentre que a altres indrets, com el Passeig de Gràcia per exemple, veus multitud de persones que passegen amunt i avall i aixó fa que a les botigues sempre hi hagi gent. Puc entendre no obstant, que hi hagin persones que s'estimin més la opció de la rambla perque volen passejar sense l'embolic dels que van de compres, tot i que naturalment aixó no és tan bó pels comerciants. El que no puc entendre és que hi hagin que optin per la opció de no fer res. A tots aquests polítics que defensen la opció de no fer res, només els hi demano que expliquin quins arguments tenen, com explicaran a les persones amb problemes de mobilitat que tenim de continuar així perque el que importa és l'interès dels qui van en cotxe per sobre de l'interès de tothom?
Bé, de fet tampóc em sorprén l'actitud dels conservadors. Quan ells governaben tota la ciutat estava pensada perque rodessin els cotxes i per a la especulació inmobiliària. No va ser fins que van arribar els socialistes al govern, malgrat tots els defectes que poden tenir i tots els errors que hagin pogut cometre, que es va començar a conservar el patrimoni, a dotar de zones verdes als barris perifèrics i fer-los més amables i habitables i a arreglar els carrers perque els vianants puguessin caminar sense ser amenaçats pels cotxes continuament. També quan es va recuperar el tramvia cada dia sortien noticies a la premsa sobre accidents, intentant fer entendre a la gent que la culpa era del tramvia, després, si et molestaves a llegir més enllà dels titulars, resulta que la culpa sempre era dels conductors de cotxe que no respectaven els senyals de tràfic. Ara ja s'han rendit a la evidència de que el tramvia és el transport més sostenible i més còmode per a tothom, sobre tot per a les persones amb problemes de mobilitat, no només discapacitats, sinó també persones grans. Tan de bó puguessim tenir tramvies a tota la ciutat com encara tenen a algunes capitals europees a les que la sostenibilitat i la comoditat dels ciutadans han estat sempre per sobre dels interessos d'uns quants.
Però estic segura que al final s'imposarà el seny i l'amor que els barcelonins han demostrat sempre per la seva ciutat i ningú no pararà el progrés que d'uns anys ençà ha fet de Barcelona una de les ciutats més amables i més boniques del món.
.
.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario