8/6/09

DILES QUE NO PUEDO

Diles que no puedo. Aquesta era la frase que acostumava a dir en Pepe Rubianes quan es volia treure un "marrón" de sobra. Al Pepe li era fàcil perque era un home íntegre i valent, capaç de dir en tot moment el que pensava, tan si havia d'agradar com si no i disposat sempre a assumir les conseqüències del seu terannà. Perqué no som així tothom? Perqué hi ha tanta gent que vol agradar a tothom encara que aixó impliqui haver de dir mentides o si més no, no dir totes les veritats?
.
Intento fer una valoració dels resultats de les eleccions europees i em resulta dificil. Em resulta dificil per dos motius. Primer perque si haig de dir sincerament el que penso, crec que el resultat és ben senzill: HEM PERDUT TOTS, hem perdut totes les forces d'esquerres perque les que no ho hem fet, tenim de passar els resultats a altres que sí ho han perdut tot sense cap mena de dubtes perque acords son acords, així, resulta que el meu partit que ha guanyat clarament a Catalunya (tot i que també hem perdut perque l'abstenció ha estat "de auténtico descalabro"), només podrà enviar al Parlament Europeu el mateix nombre de persones que els que han quedat segons i fins i tot els que han quedat tercers, amb diferències considerables. No ho enténc. Però també hi ha un altre motiu molt important pel que no em sento ara amb ànims per analitzar tot aixó de la Europa que voldriem que fos però que no només no ho és sinó que ni tan sols se semble, i aquest altre motiu és que avui és el dia en que Catalunya ret homenatge al Pepe Rubianes. I en aixó sí que ens posem d'acord milers i milers de catalans, tot i que hi han alguns als qui el Pepe Rubianes posava molt nerviosos però aquests no em mereixen ni opinió.


.
.
.
.




















Querido Pepe:
.
Allá donde estés (infierno, paraíso, Rubianeslandia o en ninguna parte), quiero decirte que te echo de menos. Echo de menos abrir de vez en cuando la tele y contagiarme con tu desvergonzada, sincera y honesta alegría, con el optimismo valiente con que te enfrentaste a la vida y a la muerte. Qué lástima que hayan tan pocos como tú. NUNCA, NUNCA TE OLVIDAREMOS.
.
Así es la cosa...
.
.
.
.


.

4 comentarios:

zel dijo...

Molt bon homenatge, tres mesos ja, i passen volant...

I dels resultats...estic molt cremada, pocs són (com ara tu) els qui hi poseu il.lusió, però has de convenir amb mi que molta de la classe política fa pena i el desencant és majúscul, el meu també...
petons, preciosa!

Nerim dijo...

Estoy viendo el homenaje. TV3 le está haciendo un buen homenaje a Rubianes, una gran persona que no tenía pelos en la lengua y que tenía la costumbre de llamar a las cosas por su nombre y sin miedo ninguno.

En cuanto a los resultados,aunque me lo veía venir, estoy consternada. Casi un 60% de abstención. Así, no hay manera de seguir adelante.Los políticos tendrán que averiguar como se hace para volver a infundir ilusión a los ciudadanos.Mientras, el PP seguirá frotándose las manos muy a nuestro pesar.

Vendrán tiempos mejores, de eso estoy segura.
Y acabo, pues Serrat está cantando y no me puedo resistir.

Un beso mi querida Julia y un fuerte y cálido abrazo.

Paquita dijo...

Yo también estoy viendo el homenaje que le están haciendo a Rubianes, se lo merece, ya que tanto nos hizo reir.

De los resultados de las Europeas, que te puedo decir?, que es una pena que se pase tanto de una cosa tan importante, supongo que tenemos lo que nos merecemos. Dá miedo tanta derecha mandando Europa.

Besos Julia.

azul dijo...

Pues si hemos perdido todos ...no sé de que se alegran los que ganan en las urnas cuando hay esta crisis de valores e ideales...solo porque ganan?

Me enerva recordar que la gente salió a la calle para que un equipo de futbol no bajara a segunda ...y sin embargo para algo mucho más importante no bajen

EN fin ...más de lo mismo

A mi tambien me gustaba Rubianes, tengo algun dvd original de él y sus actuaciones ...no puedes evitar una sonrisa eterna ironica y sarcastica al escucharle

Un beso Julia