No veig altre explicació per aquest "repentino arrepentimiento" de persones que han defensat apassionadament els matrimonis homosexuals, que s'han indignat en front dels comentaris del papa respecte a l'ús del condó, respecte a la condemna de l'avortament, respecte a la férrea defensa de la familia tradicional, paternalista i uniformitzada, respecte a la, com a mínim, dubtosa posició en front dels multitodinaris i escabrosos casos de pederastia, i que ara es molesten pels atacs d'alguns col.lectius que fan pública la seva protesta per la imposició d'aquesta visita papal que no a tothom interessa. Encara hi som alguns que no la voliem abans i no la volem ara. Potser té quelcom a veure amb aquest "arrepentimiento", la contundència del discurs del papa. Potser moltes persones han viscut en el seu inconscient com una autèntica amenaça les ferotges paraules amb que el papa acusa a l'estat espanyol de practicar un anticlericalisme agressiu com el de la II República Espanyola. Potser el missatge subliminal de "eh, sé lo que estáis haciendo, os estoy vigilando y ya sabéis qué pasa cuando os apartáis del camino", va fent forat i fa que algunes persones s'ho repensin abans d'apartar-se de la esglèsia paternalista i disciplinaria que tracta d'imposar aquest papa, un dels més reaccionàris de la història moderna.
Anticlericalisme agressiu, mare de deu, però si no crec que hagi a Occident cap altre estat que otorgui tants privilègis a una religió com es fa a Espanya amb la esglèsia catòlica. Que esperen de l'estat espanyol perque no practiqui un anticlericalisme agressiu, que ens obliguin a practicar un catolicisme obscurantiste com en temps d'en Franco?, que s'obligui a totes les criatures a passar per la catequesi com abans? que posi a la seva disposició un exèrcit per tornar a reviure les santes creuades? que es ressusciti la santa inquisició per cremar a les fogueres a tots aquells que molestem? No, no vull caure en demogogies ni en anticlericalismes agressius, però d'una cosa estic molt segura, ells son els agressius, ells són els que falten al respecte a totes les persones que no volen convertir-se en els seus seguidors i ells són els que amb la seva intol.lerància, falta de comprensió i de pietat, interessos econòmics i els seus excessos en viure rodejats de luxes i opulència, desprecien tot alló que, segons diuen ells mateixos, va predicar en Jesús. Si hi ha algú que està lliure de pecat, no son ells. No, no ho son, inclós el papa. Perdoneu... però algú ho havia de dir.
.
.
El cel és de tothom
.
.
5 comentarios:
El amanecer de hoy ha sido precioso estaba un poco más limpio que ayer de hipocresía.
Abrazo y Saludos afectuosos! Jajaja..
Se me pasó.
Toda persona merece un respeto, tanto la que cree, como la que no cree, yo soy de las que creo firmemente en el mensaje evangelico, el cual han corrompido los jerarcas eclesiásticos para adaptarlo a su interes económico como mejor ha convenido durante toda su historia y siempre con el respaldo de las monarquias y los gobernantes. Parece que poco ha cambiado, siguen pensando que el cielo es suyo. Hoy a diferencia del pasado, tú Julia puedes escribir lo que piensas de ellos y yo tambien.Mas que nada son unos hipocritas y si Jesus voviera, seguro que lo volverian a matar.
De todo el montaje de la visita, solo me quedo con La maravillosa Sagrada Familia.
Aunque tú no creas en él, seguro que tienes un trozito de cielo, él cree en tí.
Un abrazo.
Abrazos y saludos afectuosos para ti también Antonio. El amanecer ha sido un pelín más ligero de hipocresia pero ¡Dios cuánta queda todavíd!
Sí Mari, a mí también me gusta la Sagrada Familia, como dice mi amiga Lillian, de la iglesia me quedo con su música y sus edificios. En cuanto a poder hablar con libertad, no ha sido gracias al clero, precisamente de eso se queja el papa, de que no bajemos la cabeza atemorizados ante sus amenazas como hacíamos antes. Yo también respeto a quienes creen de verdad y lo hago por igual con todas las religiones que puedan existir, para mí hay un límite muy claro para saber hasta dónde puedo respetar y a partir de dónde me indigno. Ese límite son los derechos humanos y que el papa se pasee con toda esa opulencia, que sea insensible a los sentimientos de homosexuales, enfermos de sida, etc., me resulta indignante, sobre todo cuando va diciendo por ahí que es el enlace de Jesús en la tierra. No quiero ni pensar en el disgusto que tendría Jesús si volviera, él que expulsó a los judíos del templo por avariciosos y codiciosos, él que dijo aquello de que era más difícil ver entrar a un rico en el reino de los cielos que ver pasar a un camello por el ojo de una aguja, y que tenga que verse ahora representado por alguien que codicia riqueza y poder...
Bueno, pues eso, que estoy totalmente de acuerdo contigo aunque tú creas y yo no. Y en cuanto a si tengo o no un trocito de cielo, pues mira, siempre he vivido muy tranquila pensando que si al final resultara que existe Dios y en verdad es tan misericordioso como dicen, no tendría sentido que me despreciara solo por no haber creído en él, cuando creo haber sido siempre una buena persona. Estoy segura de que sabría apreciar lo que en verdad debiera apreciar, que es la sinceridad, el respeto hacia los demás y el deseo de hacer siempre el bien o como mínimo aquello que haga el menor daño posible a nuestros semejantes.
Un abrazo para ti también.
Publicar un comentario