24/9/10

Carta a l'arquebisbe de Barcelona

Sr. Lluís Martínez Sistach:

Soc una ciutadana de Barcelona i no soc religiosa. Soc molt hospitalària i solidaria amb tothom, però no soc religiosa. I com que soc atea militant, em sento francament ofesa quan vostè diu que la visita del papa és un examen per a la meva ciutat.

A la meva ciutat hi han persones de totes les creences i de cap ni una, com és el meu cas. I totes som ciutadans i ciutadanes de ple dret. A molts d'aquests ciutadans i ciutadanes, la visita del papa ens importa més aviat poc, per no dir que ens molesta sobiranament. O sigui que no té vostè cap dret a "examinar-nos" a veure si rebrem bé al papa o no. No el rebrem. Al menys jo no ho faré. Vostè es pot dirigir a la seva comunitat catòlica i dir-los el que li vingui de gust, però no té cap dret a parlar de Barcelona com si tots els ciutadans fossin feligresos de la seva parròquia. Em semble, com a mínim, de molt mal gust.

Vostè ens demana la col.laboració de tots, des de les autoritats fins als ciutadans. Li semble poc que es paguin les despeses d'aquesta visita, gens desitjada i absolutament innecessària, amb els diners dels contribuents? A mi em semble un veritable i inexplicable abús. Que a sobres vostè es permeti el luxe de dir-nos a tots els ciutadans i ciutadanes de Barcelona que ens hem de comportar perquè haurem de passar un examen, em semble un despotisme intolerable. Una falta de respecte a les persones, una imposició dictatorial que ningú hauria de tolerar en els temps que corren. Els compromisos que té Barcelona? Serà que tenen els catòlics de Barcelona, o es que també us heu apropiat de la nostra ciutat?

A mi que els catòlics vulguin celebrar el seu aquelarre per santificar una església i que per això estiguin disposats a rebre amb tots els honors a un papa que el primer que hauria de fer és respondre davant de la justícia per les "irregularitats" comeses per la església catòlica en els abundants i escandalosos casos de pederàstia, m'és ben igual. Allà ells amb la seva consciència. Però que aquesta visita se'ns vulgui imposar per la força i a més s'ens demani comptes de si serem capaços de passar un examen o no. Per aquí si que no passo.

No pensava dir res a ningú respecte a aquesta visita perquè sempre he pensat que les persones haurien de ser prou responsables per saber que fan o deixen de fer, però desprès de la seva actitud irrespectuosa cap a tots els ciutadans i ciutadanes de Barcelona que no professem la fe catòlica, no em queda més remei que fer campanya en contra d'aquesta absurda, caríssima i irrellevant visita amb la que volen vostès examinar-nos.

Amen
.
.

.
.

2 comentarios:

zel dijo...

Només puc dir amén. O el que sigui.

A veure si tenim qui la llegeixi!

Julia dijo...

Gràcies Zel pel teu suport.