8/3/11

8 de març, DIA DE LA DONA TREBALLADORA


Últimament s'han pujat al carro de la celebració d'aquest dia totes les dones siguin de la classe social que siguin. Això està bé, s'ha de lluitar per la unitat i hem de construir una societat en pau i solidaritat. Però... una cosa és que es vulguin afegir, que sempre seran molt benvingudes si venen amb les mans esteses, i un'altre motl diferent és que es vulguin apropiar de la nostra celebració. El que està de moda ara és que des de les organitzacions d'esquerres (de la mateixa manera que un dia es va esborrar La Internacional) es digui que aquest és el Dia Internacional de la Dona. No. No estic d'acord. El que més i el que menys sabem quin va ser l'origen d'aquesta celebració i us puc assegurar que no va ser un festorro en palacio, sino una lluita aferrissada, dura i cruel de les dones treballadores per defensar els seus drets com a treballadores i la seva dignitat com a dones. El fet de que ara moltes d'aquelles dones hagin aconseguit viure més còmodament i ser més respectades per la societat en general, no dona dret a ningú a desvirtuar el veritable significat d'alló que diem celebrar si ho volem fer des del respecte i amb honestetat.

Així doncs, aquesta tarda aniré a la concentració unitària a Barcelona, em trobaré amb dones de molt diverses procedències i estaré molt contenta i agraïda per trobar-les allà (si es que venen perque cada dia venen menys), però la meva intenció no serà fer una passejadeta pel centre amb tot de dones al meu costat. La meva intenció serà cridar ben alt que aquest és el Dia Internacional de la Dona Treballadora, de les dones que han lluitat al llarg de molts segles per aconseguir que ara moltes vivim el privilegi de ser respectades pels homes que ens envolten i de les, desgraciadament, moltes i moltes dones que encara hi vivuen situacions denigrants, sagnants, cruels, perverses i del tot indignants. A elles dedicaré la meva presència a la concentració d'aquesta tarda i a elles vull dedicar el meu homenatge en aquest nou Dia Internacional de la Dona Treballadora.

.
..
.

1 comentario:

Francisco Espada dijo...

El día de la mujer (trabajadora) tiene apenas un siglo; la historia de esclavitud de la mujer, toda la vida.
¡Felicidades!